Decorative Painting & Folkart pictures can be easily viewed via this link:



Instagram: @roziatulnazirah
Www.instagram.com/roziatulnazirah


Fb page: www.facebook.com/mirraclearts

Halwa Telinga

Friday, March 13, 2015

Owl baby hat crochet project + totoro

aku sgt excited nak siapkan project ni yg aku buat petang tadi smpai minum pn aku lupa.. sedar2 rs dahaga kronik.. itu la aku klw buat keje..selalu focus smpi lupa makan n minum.. teringat masa aku keje intel dulu.. aku pas subuh bertolak smpi opis 7am lebih..pastu aku terus buat keje .. lunch pn aku skip..aku hanya stop p solat n toilet je.. malam 10pm baru aku balik. waktu tu rs sgt lapar.. selalu aku pi koop beli roti je utk alas perut.. or kekadang tak makan..balik umah baru melantak apa yg ada (tapi heran tu tak kurus2 gak :p)..itu rutin aku hari2.. weekend klw ada masa pn aku akan pi lab buat keje.. hidup aku kerja2.. smpi la wujudnya boy dlm hidup aku mengubah segalanya.. mengubah priority hidup aku yg selama ini langsung tak berpihak pd diri aku..kesian hubby waktu tu.. dia pn kena stay kat opis dia bila aku stay lewat.. sbnya kitorg carpool

aku klw dh bercerita mmg payah nak stop..ampunkan aku..aku skrg malas nak maintain byk blog..so aku delete my other blog.. yg tinggal hanya medium di blog ini..so aku rasa tak salah aku cerita sedikit sebanyak apa yg aku nk cerita.. hubby pn tau blog ni..cuma dia takda masa nak baca.. dia ada kat sebelah aku ni sibuk buat keje..bukan keje opis..tapi keje sampingan menambah pendapatan keluarga.. aku sgt hargai semua usaha dia.. i'll be u good wife..promise!!! ..

bercerita tentang owl hat ni..aku buat utk baby berusia 6-12 bulan..sbnrnya aku rasa baby setahun lebih masih bole pakai sbb baby malaysia bukan beso mana pn .. dan dia stretcable..itu istimewanya crochet.. aku guna milk cotton yarn which is mmg quality n safe for baby skin.. sgt soft n cantik kaler variation dia.. dh la texture pn lembut je.. klw berminat bole la pi beli online dr www.cottononlinestore.com .. aku kekadang beli online..kekadang pi kedai dia sendiri kat simpang ampat.

owl ni aku ikut free pattern dr website matsaleh www.repeatcrafterme.com .. aku tertarik sgt dgn topi ni sb dia sgt la comel.. ms boy nampak aku buat ni dia tanya hat tu utk dia ke? aku cakap la tak ..kan kaler pink mana sesuai utk boy.. boy cakap dia nak jugak tapi kaler merah..so mlm ni aku nak siapkan setakat mana yg sempat sementara teman hubby siapkan keje dia..


comey kan ..comey kan.. tak kira aku nak kata comel jugak sb aku selalu tenung benda ni ..dia sgttt la comel pd aku.. 


kat bawah ni pulak beberapa totoro yg aku siapkan.. yg kaler biru yg tgh dok selpie depan kamera tu ada lah hadiah giveaway yg aku buat kat instagram.. aku buat guna fine cotton.. 

oh yg ni mmg seperti kumpulan nasyid paling top masa kini.. dr kiri adalah totoro menggunakan eco yarn. yg bergaya mengalahkan mak datin dgn bag tu aku guna milk cotton. sebelah dia yg biru perasan segak berselpie depan kamera tu aku guna fine cotton. dan yg akhir sekali. yg paling petit tu adalah hp accessory aku  menggunakan acrylic yarn.. semuanya menggunakan steps yg sama..exactly.. cuma yg membezakan adalah jenis yarn..di mana setiap yarn mempunya bilangan strand yg berbeza

ok sekian update.. dh tak larat nak type.. sebenarnya larat je nak type.. sb aku guna lappy kan..tapi aku nak sambung buat owl child hat utk boy



No comments:

Post a Comment

Photos Galery

Feel free to visit this website to view more decorative painting and folkart pictures:




Crafty Blogs

Sewing Blog

Thumb Up Blog