Decorative Painting & Folkart pictures can be easily viewed via this link:



Instagram: @roziatulnazirah
Www.instagram.com/roziatulnazirah


Fb page: www.facebook.com/mirraclearts

Halwa Telinga

Sunday, April 12, 2015

mengemis kasih


Tuhan dulu pernah aku menagih simpati
Kepada manusia yang alpa jua buta
Lalu terheretlah aku dilorong gelisah
Luka hati yang berdarah kini jadi parah

Semalam sudah sampai kepenghujungnya
Kisah seribu duka ku harap sudah berlalu
Tak ingin lagi kuulangi kembali
Gerak dosa yang menhiris hati

Tuhan dosa itu menggunung
Tapi rahmat-Mu melangit luas
Harga selautan syukurku
Hanyalah setitis nikmat-Mu di bumi

Tuhan walau taubat sering kumungkir
Namun pengampunan-Mu tak pernah bertepi
Bila selangkah kurapat pada-Mu
Seribu langkah Kau rapat padaku


- the zikr

Aku dgr lagu nasyid ni sejak tingkatan dua lg.. Hari2 aku dgr the whole kaset sblm tido smpi amu terlena. Dan skrg aku dgr lagi dan lagi. Dan tiap kali tu juga hati aku menangis pedih.. Bertapa hatiku selama ini kaku mati. Sekeras kelikir hingga tak terasa dosa yg pelan2 memuncak bagaikan gunung. Moga Allah ampuni aku.. 

Terapi diri
Buat santapan rohani
Yg selama ini
Terkaku mati terbungkam sepi
Dek indahnya duniawi
Hingga menutupi 
Mata dan hati
Mata buta memerhati
Hati lesu merasai
Asyik di buai nyamannya mimpi
Hakikatnya tidak realiti

#irrarandomthought









No comments:

Post a Comment

Photos Galery

Feel free to visit this website to view more decorative painting and folkart pictures:




Crafty Blogs

Sewing Blog

Thumb Up Blog