Decorative Painting & Folkart pictures can be easily viewed via this link:



Instagram: @roziatulnazirah
Www.instagram.com/roziatulnazirah


Fb page: www.facebook.com/mirraclearts

Halwa Telinga

Tuesday, April 28, 2015

interview

Alhamdulillah.. Harini dpt wasap dr as.. Dia dpt panggilan utk interview kt uitm next wed. Aku gembira utk as.. Berita ni sememangnya mengembirakan aku n dia esp.

Pelan2 aku fikir tentang diri aku.. Nk menyesal x guna. Waktu utk submit application form dh lama tamat.. Mmg klw aku menyesal sb x mintak tiada guna. Salah sendiri.. Tp dr sudut lain aku sbnrnya bersyukur jgk.. Mgkin blm lagi masa utk aku apply permanent job buat ms ni

Private? Aku xnak.. Sememangnya aku dh dpt job permanent di segi kolej waktu 2012 dulu selepas aku interview dgn vp dia.. Tp pd waktu yg sama aku dpt part time uitm.  Dan aku pilih utk part time wlw aku tau jaminan lbh baik dgn permanent job tp aku tetap pilih part time. Rezeki menyebelahi waktu interview prof Z tawarkan utk contract sedangkan waktu tu adalah interview utk part time shj. Means aku dpt offer utk fulltime job tp secara contract..

Rezeki tu ada di mana2.. Mgkin takat itu yg tertulis dan sesungguhnya aku x merungut mahupun sesal. Aku cuma rs sedih sb byk perkara yg aku nk lakukan. Mengajar tu mmg sesuatu yg aku inginkan sejak di uni lagi.. Salah satu pahala jariah yg aku ingin lakukan.inspire org lain utk menginspirasi. Aku tau aku ada bakat tu. Ms study lg aku dh mengajar tp ajar budak sekolah rendah dan menengah la..ajar anak jiran belakang n sebelah rumahm. Aku ajar math n fizik.. X sangka dr grade D budak tu dpt B. Ms tu aku dok umah sewa kt taman U. Bila sem berikutnya kitorg 1 rumah apply masuk hostel balik, budak tu sedih sb aku x lagi ajar dia.. Ms tu aku dh rs yg aku ada bakat mengajar *wink* .. Even smpi skrg aku terima fb pm student yg aku x ajar pon.. Tanya pasal subject.. Xtau mana dia kenal aku.. Ada yg kenal dr senior katanya la.. Apa pon aku gembira mengajar.. Except 1 perkara yg buat aku berat sgt nk jejak kaki kt sana.. Serius aku rs nk hlg ingatan tentang benda x best tu huhu..


.Andai satu hari nnti ada peluang... Aku nk focus mendidik tanpa lain2.. Dan semestinya la parttime tetap pilihan sb aku nk pastikan tiap jam di manfaat tanpa sbrg aktiviti luar agar lbh berkat.

Buat ms ni.  Ini pilihan aku.. Ramai yg beri feedback tak berbaloi.. Sbnya aku dr sekolah smpi di uni mmg kaki study. Aku xda social life mcm org lain sb hari2 aku adalah kelas n study.. Hmm. Xpe la.. Ini mgkin pengorbanan yg x semua mampu lakukan .. Aku korbankan stock di intel burn mcmtu je.. Aku tinggalkan gaji yg bagus di private sector.. Aku tinggalkan peluang utk mengajar secara tetap di sector gov. Semua hanya utk sebuah institusi bergelar keluarga..

Kadang2 hati berbolak balik jgk.. Supervisor master aku ada tnya haritu.. Nk offer utk aku buat phd under dia dgn bayaran  yg aku rs agak bagus.. Tp aku blm sedia utk pikul commitment tu.. Sbnya aku kenal diri aku. Aku terlalu focus klw smbung study balik. Aku bimbang aku terlalu kejar apa yg aku inginkan hingga anak n rumahtangga terabai.. phd bkn bole buat smbil lewa

Moga segalanya berbaloi.. InsyaAllah.. Aku yakin rezeki aku diperolehi melalui hubby.. Aku x risau sb aku yakin dgn Allah.. Dan pelan2 aku nampak benda tu..

No comments:

Post a Comment

Photos Galery

Feel free to visit this website to view more decorative painting and folkart pictures:




Crafty Blogs

Sewing Blog

Thumb Up Blog