Decorative Painting & Folkart pictures can be easily viewed via this link:



Instagram: @roziatulnazirah
Www.instagram.com/roziatulnazirah


Fb page: www.facebook.com/mirraclearts

Halwa Telinga

Sunday, September 28, 2014

soft pastel chalk painting: sunset

Aku painting berpandukan scenery sebenar..

Sungguh..
Aku gagal memeta rupa di kotak ingatanku. Satu kelebihanku.. Aku mampu menghafal dgn mudah bait2, kata n lirik lagu.. Aku ingt segala yg terukir di nukilan hati hingga aku payah utk padam apa yg tercatat di situ.. Sungguh aku cuba utk benamkan.. Tp masih gagal.  Aku mampu mengulang kembali lirik2, yg aku dgr tatkala aku seawal 6 thn.. 5 thn.. Aku mampu menghafal lirik lagu wlw hanya 2,3 kali ulang.. Aku igt semua itu hingga kini wlw lbh 20 thn berlalu

Tapi....

Aku ada kelemahan yg sungguh aku xtahu kenapa.. Aku gagal melakar kembali wajah2 insan dlm hidupku.. Aku gagal membayangkan.. Ia hilang .. Bagai hembusan angin yg bertiup.. Aku x upaya mengingati raut itu.. Mgkin kelemahan itu lah kekuatan aku.. Mgkin kelemahan itu juga penyebab knapa aku gagal melukis tanpa sumber..

Aku tahu. Pelangi yg amat kuat aku ingati rautnya itu semakin memudar.. Ia pergi spt mana fitrahnya.  Sebentar utk aku hargai tiap detik.. Pergi la kau duhai pelangi hati krn hidup ini bagaikan senja yg pasti terbenam berganti mlm yg pekat.. Aku redha krn itu takdirMu.  Demi meraih redhaMu

Pelangi hati tidak pernah akan kembali.. Itu pasti..

No comments:

Post a Comment

Photos Galery

Feel free to visit this website to view more decorative painting and folkart pictures:




Crafty Blogs

Sewing Blog

Thumb Up Blog